Zegar

29 30

Przetłumacz stronę

LAUREACI KONKURSÓW

Koniec roku szkolnego jest obfity dla naszej szkoły w wielu laureatów.
Z przyjemnością informujemy, iż Ewelina Tądel uczennica klasy V zajęła II miejsce w Międzyszkolnych Igrzyskach Poetyckich organizowanych przez Szkołę Podstawową nr 36 im. Polskich Olimpijczyków w Częstochowie.

Natomiast w Powiatowym Konkursie Historii Ojczystej i Historii Sztuki „Idea pokrzepienia serc w twórczości Jana Matejki. W 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości” uczennica klasy III b Martyna Balcerek zajęła III miejsce.

Wśród przedszkolaków także mamy laureata, albowiem 8 czerwca, Jakub Szyda reprezentował nasze przedszkole w Minifestiwalu Piosenki Dziecięcej dla Przedszkolaków pt. „Moja Ojczyzna …” organizowanym przez GOK w Rędzinach. Jakub pięknie i z wielkim zaangażowaniem zaśpiewał piosenkę ,,Jesteśmy Polką i Polakiem" i zajął III miejsce.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

GÓRSKA ZIELONA SZKOŁA

Dnia 6 czerwca klasy II i IIIB wyruszyły na trzy dniową wycieczkę do Beskidu Śląskiego. Podczas podróży zwiedzaliśmy studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Dowiedzieliśmy się jak powstaje animowany film rysunkowy. Następnie dotarliśmy do Beskidzkiego Centrum Naukotechniki w Świnnej. Byliśmy świadkami pokazów z ciepłym azotem.

Nasza wspaniała grupa zwiedziła w dniu dzisiejszym skocznie narciarską imienia Adama Małysza, a także galerię Trofeów Naszego Mistrza. Kolejnym punktem naszej niezwykłej podróży była zapora na Wiśle oraz przejazd obok Zameczku Prezydenta RP i przełęczą Szarcula. Końcowym punktem naszej przygody były miejscowości Istebna i Koniaków. W pierwszej miejscowości odwiedziliśmy Chatę Kawuloka, gdzie nasi podopieczni odbyli warsztaty z ubijania masła. W drugiej miejscowości odwiedziliśmy Chatę na Szańcach w której poznawaliśmy dalszą część miejscowego folkloru i tradycji oraz słynne koniakowskie koronki.

Trzeci i ostatni dzień pobytu spędziliśmy w Leśnym Parku Niespodzianek gdzie byliśmy świadkiem pokazu lotów ptaków drapieżnych oraz sów. Mogliśmy również pogłaskać i nakarmić zwierzęta żyjące na terenie parku. Ostatnim punktem podróży była miejscowość Górki Małe, a konkretnie Chata Chlebowa. Poznaliśmy tam proces powstawania chleba " Od ziarenka do bochenka " oraz sposoby pozyskiwania miodu. Uczniowie mogli wykazać się swoimi umiejętnościami kulinarnymi własnoręcznie formując i wypiekając podpłomyki.

NADMORSKA ZIELONA SZKOŁA

Uczniowie klasy IIIa wraz z wychowawcami p. I. Drożdż oraz M. Stoszek w dniach od 4 do 8 czerwca uczyli się w innej szkole tzn. Zielonej Szkole. W drodze do miejsca docelowego, czyli Krynicy Morskiej odwiedziliśmy Toruń. Dowiedzieliśmy się kim był Mikołaj Kopernik i gdzie mieszkał, stawaliśmy przy Krzywej Wieży, wszyscy wypowiadalśmy też marzenia przy żabkach Flisaka. Oczywiście nie zabrakło też przerwy na zakup toruńskich pierników.
W drugim dniu naszej nauki pojechaliśmy do Trójmiasta, jednak wcześniej zatrzymaliśmy się najpierw w Mikoszewie- wsi położonej przy samym ujściu Wisły do morza. Potem był Gdańsk, który stanowi jeden z najcenniejszych zespołów zabytkowych w Polsce, pomimo że prawie całe historyczne śródmieście zostało odbudowane po ostatniej wojnie. Zobaczyliśmy istotne zabytki tego miasta Bazylikę Mariacką Wniebowzięcia NMP, Ratusz Starego Miasta, Dwór Artusa, Żuraw, nie mogło też zabraknąć nas przed pomnikiem Neptuna. Następnie pojechaliśmy do Gdyni. Pan przewodnik opowiadał nam o statkach cumujących przy starym nabrzeżu w porcie gdyńskim ORP „Błyskawica” i „Dar Pomorza”. Mieliśmy też okazję zobaczyć wpływające wielkie statki do portu. Na koniec pobytu w Gdyni odwiedziliśmy Gdyńskie Akwarium gdzie zobaczyliśmy niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata. Przy bardzo wietrznej pogodzie przespacerowaliśmy się pięknym sopockim molo, przeszliśmy się najbardziej znaną sopocką ulicą tzw. Monciakiem, gdzie była chwila przerwy na lody i gofry.

W trzecim dniu naszego pobytu na Zielonej Szkole byliśmy w Muzeum Zalewu Wiślanego, gdzie Pani przewodnik opowiadała o ciężkiej pracy szkutnika, dzieci rozpoznawały różne gatunki ryb a także próbowały swoich sił w niełatwej sztuce wiązania węzłów marynarskich. Płynąc statkiem po Zalewie Wiślanym mogliśmy poznać faunę zalewu, zobaczyliśmy z bliska jak wygląda praca rybaka. Weszliśmy też na latarnię morską, z której porównaliśmy wygląd zalewu i morza. Na koniec dnia wprawialiśmy się we właściwym adresowaniu kartek pocztowych i pisaniu pozdrowień. W drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy dwa miejsca. Pierwszy postój to Wielbłądzi Garb- najwyższy szczyt na Mierzei Wiślanej 49,5 m i jednocześnie najwyższa stała wydma w Europie. Ze szczytu którego widać Morze Bałtyckie i Zalew Wiślany.
W drodze powrotnej do domu zwiedziliśmy największy murowany zamek w Europie a jednocześnie jedna z największych twierdz na świecie- Malbork. Po zamku oprowadzał nas bardzo fajny Pan przewodnik, który opowiadał nam historię zamku i panujących w nim Krzyżaków. Byliśmy wyjątkową grupą, która wraz z przewodnikiem obiegała zamek. Zwiedziliśmy potężny, chytrze zabezpieczony wjazd do zamku i szereg sal o różnym przeznaczeniu. Były to pomieszczenia kuchenne, sypialnie, sale narad, skarbiec, ale także toaleta;-) oraz sala przeznaczona do celów sakralnych. Obchód zamku obejmował także wystawę wyrobów z bursztynu oraz ekspozycję broni.
Dla niektórych dzieci było to pierwsze spotkanie z morzem, dla innych już kolejne. Dla wszystkich jednak to wielkie przeżycie, powód do śmiechu i radości, zwłaszcza gdy fala podmywała coraz wyżej nogi. Były zamki z piasku, muszelki a nawet klucz kormoranów. Przez cały pobyt w Krynicy wyczekiwaliśmy też spotkania z dzikami i udało się bo w ostatni wieczór wyszły nam naprzeciw. Zdjęcia z naszych wojaży do obejrzenia w galerii Zespołu.

POLSKA NIEZWYKŁA

W dniach 28- 30 maja uczniowie klas IVA, IVB, V i VI wraz ze swoimi wychowawcami poznawali uroki województwa dolnośląskiego. W drodze do Karpacza zawitali w Góry Sowie, w których znajdują się sztolnie Walimskie. Młodzież dowiedziała się trochę o historii powstania tych obiektów z czasów II wojny światowej. Następnie nasi młodzi turyści przejechali do Zamku Książ w Wałbrzychu. Zamek zwiedzali szlakiem Od Piastów do II wojny światowej. Wśród naszych uczniów znalazło się 30 śmiałków, którzy zdobyli Śnieżkę mającą 1602 m n.p.m. W kolejnym dniu nasi uczniowie zawitali do Szklarskiej Poręby. W hucie szkła zobaczyli jak ręcznie wyrabia się przedmioty szklane. Poznali też zasady barwienia szkła, technologie produkcji i kilka ciekawych rzeczy na ten temat. Jednym z celów tej wycieczki było zobaczenie pięknego wodospadu Kamieńczyka. Po trudach dnia wcześniejszego ciężko było dotrzeć na miejsce ale się udało. Ze Szklarskiej Poręby uczniowie pojechali nad zaporę wodną do Pilchowic. Podziwiali technologie budowy zapór wodnych na początku XX wieku. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Kościoła Pokoju w Jaworze, który znajduje się na liście UNESCO od kilku lat. Zdjęcia z niezwykłej Polski w galerii Zespołu.

DOBRY START

1 czerwca 2018 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie rządowego programu „Dobry Start”. Dzięki programowi rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody – otrzymają raz w roku wsparcie finansowe w wysokości 300 zł, które będą mogli przeznaczyć na zakup m.in. przyborów szkolnych, czy odzieży na nowy rok szkolny. Świadczeniem zostaną objęci wszyscy uczniowie do ukończenia 20. roku życia. W przypadku dzieci niepełnosprawnych wsparcie będzie przysługiwało do ukończenia 24. roku życia. Program „Dobry Start” to również wsparcie dla uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych od 7. roku życia do zakończenia zajęć. Więcej informacji w załączonych ulotkach oraz na

www.mrpips.gov.pl/DobryStart

II GMINNY KONKURS PROFILAKTYCZNY ,,ZDROWE ŻYCIE- BEZ UŻYWEK

25 maja 2018r. po raz drugi odbył się Gminny Konkurs Profilaktyczny pt.”Zdrowe życie- bez używek!”. Konkurs skierowany był do uczniów klas IV-VII szkół podstawowych oraz klas II-III gimnazjalnych. Celem głównym konkursu było propagowanie aktywności fizycznej, zdrowia bez stosowania używek i świadomości dotyczącej wpływu żywienia wśród dzieci i młodzieży.  Organizatorem Konkursu były nauczycielki Zespołu Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rudnikach p. Magdalena Kolewińska-Kołdon, p. Katarzyna Wierus oraz nauczyciele Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Rędzinach p. Jolanta Wójcik i p. Jacek Mistarz.   Patronat nad Konkursem objęła Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rędzinach. Uczniów klasy IV-VII pracowali w 5 osobowych zespołach, zmagali się z quizami, krzyżówkami, rebusami, scenkami, opracowaniem loga oraz testem wiedzy z zakresu profilaktyki uzależnień. Uczennice klas gimnazjalnych na podstawie opracowanego przepisu przygotowywały naleśniki. Komisja Konkursowa w składzie: Longina Gęsiarz, Anna Rybak, Barbara Gołda degustowała pyszne, ciekawe i zdrowe naleśniki. Przy ocenianiu zdrowego posiłku Komisja Konkursowa brała pod uwagę nie tylko walory smakowe ale przede wszystkim pomysłowość przepisu, estetykę wykonania oraz żywienie zgodne  z zasadami zbilansowanej diety.     Laureaci kategorii kl. IV-VII:

I miejsce – ZS-P nr 1 w Rędziny: Julia Radecka, Anna Pacud, Martyna Szczepańczyk, Miłosz Kowalski, Maciej Kuraś II miejsce – SP Kościelec: Maja Reterska, Maja Gołda, Maja Małolepsza, Natalia Nalepa, Filip Turek III miejsce – SP Rudniki:  Ewelina Tądel, Julia Militowska, Maja Anzorge, Barbara Foina, Klara Gwiazda-Fluks
Wyróżnienie: SP Konin: Angelika Sojda, Agata Mielczarek, Dominik Trzciński, Maja Żurek,                  Oliwier Kolmas ZS-P nr 2 w Rędzinach: Wiktoria Brzóska, Zuzanna Lewkowicz, Julia Polak, Dominik Pabich, Igor Chobot
Nagrodzeni uczniowie klas gimnazjalnych:  I miejsce – Julia Gołda ZS-P w Rudnikach I miejsce – Kinga Michalak ZS-P nr 2 w Rędzinach II miejsce – Roksana Biskup ZS-P w Rędzinach III miejsce – Patrycja Chobot ZS-P w Rudnikach

UWAGA RODZICE!

Drodzy Rodzice!
Prosimy w dniach od 04 do 22 czerwca 2018 roku zgłaszać się do wychowawczyń grup przedszkolnych lub do sekretariatu Zespołu celem podpisania Umów o świadczenie usług w przedszkolu na nowy rok szkolny oraz na dyżur przedszkolny w miesiącu sierpniu.

CUDOWNY DZIEŃ DZIECKA W NASZEJ SZKOLE

30 maja w naszej szkole odbyły się obchody Dnia Dziecka. Z tej okazji dyrekcja i nauczyciele postanowili zapewnić uczniom wiele kreatywnych zajęć, m.in. warsztaty decoupage, zajęcia malarskie, kulinarne, dziennikarskie, podchody, projekcję filmu i zawody w piłkarzyki. Przedszkolaki i dzieci z klas I-III bawiły się w ramach zajęć zorganizowanych przez Ochotniczą Straż Pożarną w Rudnikach. Uczestniczyły w pokazie strażackim, korzystając z obfitego polewania wodą. Był też dmuchany zamek i wata cukrowa. Grupa dziennikarska w składzie: Amelia Nocuń, Weronika Miśkiewicz, Natalia Kos, Weronika Nabiałczyk, Wiktoria Zabłocka oraz Patryk Kabat została zaangażowana w opisanie przebiegu całego Dnia Dziecka i przedstawienie form pracy w poszczególnych sekcjach tematycznych.

Na początku dziennikarze zawitali do dyrekcji szkoły, by zapoznać się z harmonogramem pracy każdej z grup. Młodzież zadała też kilka pytań dyrektorowi szkoły Panu Dawidowi Krzętowskiemu. Uczniowie ciekawi byli,czy zdaniem dyrektora, człowiek przestaje kiedyś być dzieckiem. Odpowiedź brzmiała: nigdy – dlatego, że przez brak cząstki dziecka w życiu dorosłego, taka osoba nie będzie dobrym mężem, żoną, nauczycielem, pedagogiem, człowiekiem.

Tego dnia działo się w naszej szkole naprawdę wiele. Sekcja kulinarno-cukiernicza wypiekała przepyszne rogaliki – apetyczny zapach roznosił się po wszystkich korytarzach. Grupa decoupage na swoich zajęciach wykonywała herbacianki, czyli drewniane skrzyneczki na herbatę, precyzyjnie ozdabiane w najróżnorodniejsze wzory. W sekcji plastyczno-malarskiej w ruch poszły kolorowe spraye, którymi artyści ozdabiali jedną z zewnętrznych ścian szkoły, wyczarowując na murze iście kosmiczne krajobrazy i postacie. Zespół filmowy wybrał film pt. ,,Cudowny chłopak”. Ta wzruszająca historia odrzuconego przez rówieśników chłopca stała się świetnym pretekstem do refleksji nad wartością i poszanowaniem ludzkiego życia w każdym jego aspekcie. Dziennikarze wybrali się również do siedziby OSP Rudniki, gdzie najmłodsze dzieci bawiły się w ramach atrakcji przygotowanych przez strażaków. Ekstremalnych doświadczeń doznali ci uczniowie, którzy postanowili uczestniczyć w podchodach. Dwie rywalizujące grupy wymyślały dla przeciwników najbardziej nieoczekiwane zadania. Każda z grup wykazała się niebywałą determinacją i hartem ducha. Zwieńczeniem tego cudownego dnia, kiedy wszystkie grupy uporały się z zadaniami, było wspólne grillowanie. Nie ma to jak pyszne kiełbaski zjedzone w gronie rówieśników, dyrekcji i nauczycieli! Zajrzyjcie do galerii zdjęć - zapraszamy.

II Wojewódzki Konkurs Recytatorski Poezji Jana Pawła II

Już po raz drugi w Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II w Częstochowie odbył się Wojewódzki Konkurs Recytatorski poświęcony poezji Papieża-Polaka, którego organizatorem był Zespół Szkół Technicznych w Częstochowie. Uczniowie ze szkół podstawowych, gimnazjów oraz średnich prezentowali swoje recytatorskie umiejętności 28 i 29 maja br. Zainteresowanie młodych poezją Św. Jana Pawła II jest ogromne, w tegorocznej edycji wzięło udział ok.170 uczestników. Naszą placówkę w kategorii szkół podstawowych reprezentowala Julia Militowska z klasy VII, natomiast w kategorii gimnazjów na scenicznych deskach stanęli: Weronika Miśkiewicz z klasy IIb i Jakub Kromołowski z IIa. Młodzi recytatorzy z niezwykłym wzruszeniem, polotem, kunsztem słowa, maestrią wykonania, niebanalną interpretacją oddali sens prezentowanych utworów naszego Patrona. Kochani, gratulujemy Wam wspaniałych, zapadających w pamięci, nietuzinkowych wystepów.

TEATR MASKA W TEATRZE BUFFO

Nasza młodzież, zrzeszona w szkolnym teatrze MASKA działającym w Gimnazjum nr 2 wraz z opiekunami zespołu - Paniami: Igą Długoszewską-Zawadzką i Agnieszką Krzynowek, 24 maja br. gościła z wizytą w teatrze Buffo w Warszwie. Młodzi aktorzy-amatorzy mogli podziwiać spektakl "Romeo i Julia" - drugie na świecie przedstawienie w 3D.

Gasną światła, a na ekranie pojawia się obraz futurystycznego miasta z przelatującym przez nie motocyklem. Aktorzy unosząc się w powietrzu, walczą na miecze, by po chwili płynąć w łodzi rozświetloną rzeką. Scenografia czasami mocno futurystyczna, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii, dzięki efektom stereoskopowym zachwyca swoim rozmachem. W tej megadawce efektów specjalnych nie ginie gra aktorów, wręcz przeciwnie, porywają nas genialne wokale, zapierające dech w piersiach umiejętności tancerzy.

Dzieło Szekspira stało się w tym spektaklu tylko kanwą opowieści, na której oparł się Janusz Józefowicz. Reżyser jest również autorem choreografii i libretta. Sztuka stanowi uwspółcześnioną wersję dramatu Szekspira. Temat jest ponadczasowy, bowiem w każdej epoce można odnaleźć postacie nieszczęśliwych kochanków.

Jednak bohaterami musicalu Józefowicza nie są dzieci z bogatych arystokratycznych domów, ale współczesne nastolatki mające problemy z porozumieniem z rodzicami. Zakochują się w sobie, jednak napotykają na przeszkody i niezrozumienie ze strony zakłamanego świata dorosłych. Według słów reżysera, spektakl ma być lekcją dorastania dla niepokornych nastolatków, a także próbą pokazania rodzicom, iż można ich jednak zrozumieć.

Muzykę do musicalu napisał znakomity kompozytor, Janusz Stokłosa, a główne role zagrali debiutanci wyłonieni podczas castingu. Nasi uczniowie zachwyceni przedstawieniem zgotowali aktorom owacje na stojąco. Dzięki dyrektorowi naszej szkoły Panu Dawidowi Krzętowskiemu wyjazd został dofinansowany z funduszy Stowarzyszenia Rozwoju Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Jana Pawła II w Rudnikach. Ta wspaniała lekcja w teatrze stanowiła formę podziękowania dla aktorów MASKI i opiekunów za ich rzetelną, wytrwałą, efektywną pracę i tworzenie wzruszających przedstawień.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

RODO

Klauzula informacyjna dla uczniów, ich opiekunów prawnych oraz osób upoważnionych do odbierania dzieci z placówki.