Nawigacja
· Dokumenty do pobrania
· Linki
· Logowanie
· Kontakt
· Historia Szkoły
· Nasi nauczyciele
· Tygodniowy plan zajęć
· Dni wolne od zajęć dydaktycznych
· Dzwonki
· E- dziennik
· Dyżury nauczycieli na przerwach
· Jadłospis
· Jadłospis przedszkolny
· Biblioteka szkolna - godziny pracy
· Świetlica - godz pracy
· Logopeda- godz. pracy
· Pedagog
· Zajęcia rewalidacyjne- godz. pracy
· Pielęgniarka szkolna
· Teatr MASKA
· Sport szkolny
· Galeria zdjęć
· Sołectwo Rudniki
· Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
· Gminny Ośrodek Kultury
· Rada Rodziców
· Stowarzyszenie Rozwoju Dzieci i Młodzieży ZS- P w Rudnikach
· Fundacja CEMEX Budujemy Przyszłośc
· Zespół Szkół Technicznych im. Jana Pawła II w Częstochowie
· Galeria Przedszkola
Aktualnie online
· Użytkowników online: 0
Zegar
Kalendarz
Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Przetłumacz stronę
ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
W piątek 29 stycznia uczniowie klasy III SP zaprezentowali swoje umiejętności muzyczne, aktorskie i recytatorskie. Okazją do występów było Święto Babci i Dziadka. Licznie zgromadzeni dziadkowie z zadowoleniem przyglądali się swoim wnukom. Dzieci na zakończenie imprezy wręczyły osobiście wykonane laurki, oraz częstowały publiczność własnoręcznie wykonanymi przepysznymi ciasteczkami. Fotorelacja z tej uroczystości w galerii Zespołu.
MALUSZKI DLA DZIADKÓW
26 stycznia w grupie maluszków odbyła się Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Przedszkolaki zaprosiły babcie i dziadków na uroczystość z okazji ich święta. Dzieci recytowały wierszyki, śpiewały piosenki z życzeniami i prezentowały swoje umiejętności taneczne. Dzieci dziękowały dziadkom i babciom za dobro, ciepło i miłość, jaką ich obdarzają. Po występie dzieci wręczyły im własnoręcznie przygotowane laurki i upominki.
DZIEŃ BABCI I DZIADKA W STARSZAKACH
Na początku każdego roku odbywa się w przedszkolu jedna z najważniejszych uroczystości – Dzień Babci i Dzień Dziadka. Przy tej wyjątkowej okazji wszystkie przedszkolaki gorąco dziękują swoim Babciom i Dziadkom za miłość, pomoc i okazaną troskę oraz obdarzają Ich szczególnymi dowodami miłości.
22 stycznia starszaki gościły w przedszkolu swoje Babcie i Dziadków, zabierając Ich do krainy baśni, na przedstawienie pt. ,,Spotkanie bajek”. Nie zabrakło również okolicznościowych wierszy i piosenek, które wyrażały gorące uczucia wnuków do swoich Babć i Dziadków. Po pełnych wrażeń występach artystycznych przedszkolaki złożyły serdeczne życzenia oraz wręczyły swoim gościom własnoręcznie wykonane laurki.
CIASTECZKA DLA BABCI I DZIADKA
Uczniowie klasy III SP, postanowili poczęstować swoje babcie i dziadków własnoręcznie zrobionymi ciasteczkami.
Przy drobnej pomocy wychowawcy, udało się ich upiec cały kosz, a jaki po szkole roznosił się zapach?....... Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji w galerii Zespołu.
SKO W SZKOLE
Szkolne Kasy Oszczędzania to największy i najstarszy w Polce program edukacji finansowej. Pomysł reaktywowania SKO w naszej szkole narodził się z myślą zaszczepienia wśród uczniów idei gospodarowania posiadanymi kieszonkowymi, oszczędnościami.
Chcemy pokazać uczniom, że nawet najmniejszy systematycznie odkładany pieniądz w bliższej czy dalszej przyszłości przyniesie zysk w postaci:
- zgromadzonej kwoty na zakup wymarzonej rzeczy,
- kieszonkowego na wycieczkę czy wakacje,
- nagrody za systematyczne oszczędzanie w SKO.
Dzięki udziale w programie uczniowie:
- nauczą się zarządzania finansami osobistym
- wyrobią w sobie nawyk świadomego oszczędzania
- zdobędą wiedzę na temat oszczędzania i roli pieniądza we współczesnym świecie
- nabędą praktyczne umiejętności z zakresu korzystania z usług bankowych.
W naszej szkole opiekunem SKO (Szkolna Kasa Oszczędności) działającego pod patronatem Banku PKO BP w Częstochowie jest pani Agnieszka Górniewicz.
Członkowie SKO mogą dokonywać WPŁAT we wtrorki i piątki, a WYPŁATY zgromadzonych środków w piątki, po wcześniejszym zgłoszeniu opiekunowi.
FB
Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszego fanpage na Facebook'u. Mamy nadzieję, że wszyscy Uczniowie i Rodzice będą nas często odwiedzać i w sposób kulturalny uczestniczyć w komentowaniu życia naszego Zespołu.
JAK PRACOWAĆ LOGOPEDYCZNIE Z DZIECKIEM W DOMU
Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne pracują pod okiem logopedy raz, czasem dwa razy w tygodniu. Terapia logopedyczna będzie skuteczniejsza i szybciej przyniesie efekt, jeśli, wysłuchawszy wskazówek logopedy, ćwiczyć będziemy również w domu.
Jeśli chodzi o pracę w domu- warto ćwiczyć z dzieckiem regularnie, najlepiej, by te ćwiczenia odbywały się codziennie. Wystarczy 10-15 minut, by przypomnieć naszemu potomkowi, nad czym pracował na ostatnich zajęciach.
Dobrą okazją do ćwiczeń jest wspólna jazda samochodem, spacer, zaprowadzanie czy przyprowadzanie dziecka z przedszkola, szkoły.
Zadbajmy o dobrą atmosferę podczas ćwiczeń. Doceńmy starania dziecka, postarajmy się zrozumieć jego trudności, nie wyśmiewajmy jego wadliwej wymowy.
Traktujmy ćwiczenia nie jako przykry obowiązek, ale wspólne przebywanie mamy, taty z dzieckiem. To cenne chwile w dzisiejszym, zabieganym świecie.
Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starszego brata, siostrę, będzie to dla niego nauka odpowiedzialności, da mu to poczucie bycia ważnym członkiem rodziny, kimś, kto pomaga, osobą, na którą można liczyć.
Łączmy przyjemne z pożytecznym. Próbujmy pracować i jednocześnie bawić się z dzieckiem. Świetną okazją do powtarzania słów z ćwiczoną głoską jest układanie puzzli, tworzenie obrazków z elementów czy kolorowanie. Równie dobrze sprawdza się piłka, którą, przy okazji wypowiadania słów, możemy kopać, turlać, rzucać.
Stosujmy zasadę naprzemienności ról: niech dziecko będzie naszym nauczycielem, a my uczniami. Wzmocni to poczucie wartości dziecka, nadwątlone w związku z trudnościami z mową.
Pamiętajmy:
1. Ćwiczmy regularnie- najlepiej codziennie, około10 minut.
2. Ćwiczmy przy okazji wykonywania innych, nieangażujących nas czynności, np. podczas jazdy samochodem.
3. Doceńmy raczej starania dziecka, a nie efekty tych starań.
4. Cieszmy się tymi wspólnie spędzanymi chwilami.
5. Próbujmy łączyć ćwiczenia z zabawą z dzieckiem.
6. Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starsze rodzeństwo.
7. Pozwólmy czasem dziecku oceniać naszą wymowę- niech, w czasie tej zabawy, nie będzie idealna.
Zachęcamy Państwa do lektury tekstów przygotowanych przez panią logopedę:
Etapy kształcenia mowy dziecka
Ważniejsze zalecenia dot. wczesnej profilaktyki logopedycznej
ZDROWY ZĄBEK 2016 W GRUPIE ŚREDNIAKÓW
We wtorek, 19 stycznia, w grupie średniaków miało miejsce niecodzienne wydarzenie, ponieważ gościliśmy panią stomatolog Agnieszkę Kaczorowska – Kilan, wraz z asystentką stomatologiczną. Pani stomatolog w bardzo przystępnej i ciekawej formie przedstawiła średniakom sposób dbania o piękny i zdrowy uśmiech. Dzieci dowiedziały się co to jest próchnica i dlaczego psują się zęby oraz jak prawidłowo należy je czyścić. W ramach działań praktycznych przedszkolaki miały możliwość samodzielnie wyszczotkować dużą plastikową szczękę, którą przyniosła pani dentystka. Dzieci dowiedziały się też wiele o pracy stomatologa, mogły pooglądać różne narzędzia i przedmioty, których używa pani stomatolog w swoim gabinecie. Pani stomatolog chętnie odpowiadała na wszystkie pytania dzieci związane z higieną jamy ustnej. Po zakończeniu spotkania przedszkolaki podziękowały za wizytę i w ramach podziękowań zaśpiewały i zatańczyły dla miłych gości. Na pamiątkę spotkania każde dziecko otrzymało dyplom, przypinkę oraz kolorowankę. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii przedszkola.
ZUCHOWY BAL KARNAWAŁOWY
Sobota- 16 stycznia 2016r. upłynęła zuchom z 15 GZ „Radosne Ogniki”- uczniom klasy IIa Szkoły Podstawowej pod znakiem bollywood. Był to bowiem motyw przewodni balu karnawałowego, podczas którego można było podziwiać barwne, wyszukane stroje i rekwizyty dzieciaków jakby przeniesione wprost z bollywoodzkiej wytwórni filmowej.
Oczywiście tany i pląsy odbyły się przy tak bardzo charakterystycznych dźwiękach indyjskiej muzyki. Zabawa była przednia! Zapraszmy do obejrzenia zdjęć w galerii Zespołu.
JASEŁKA
„A Światłość w ciemności świeci”
Jasełka, widowisko o Bożym Narodzeniu wzorowane na średniowiecznych misteriach zapoczątkowanych we Włoszech przez św. Franciszka z Asyżu, wpisały się już w tradycję naszej szkoły. W tym roku w rolę aktorów wcielili się uczniowie klasy V, którzy 22 grudnia przedstawili historię narodzenia Jezusa w Betlejem. Uczniowie tej klasy wraz z chórem szkoły, który zaśpiewał znane kolędy oraz całkiem nowe pastorałki wprowadzili nas w świąteczną zadumę i radosny nastrój. Była scena przedstawiająca Raj – „Krainę jasną i piękną”, a w nim Adama i Ewę oraz Węża – kusiciela. Widzieliśmy Józefa i Maryję zdążających do Betlejem, gospodarza, który odmówił im miejsca w gospodzie. Piękne Anioły głoszące radosną nowiną ubogim Pastuszkom oraz Trzech Króli zdążających mimo niebezpieczeństw na powitanie Króla Wszechświata. Wierzymy, że przesłanie Jasełek : „Odrzucimy w dal, smutki i żal i strach, co nas krępuje, pozwólmy światłu działać w nas, niech Piękno w nas buduje…” trafiło do serc widzów, ale też i młodych aktorów, a Nowy Rok 2016 przyniesie wszystkim wiele sukcesów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z MATEMATYKI WROKU SZKOLNYM 2014/ 15
Egzamin gimnazjalny z matematyki w roku szkolnym 2014/2015 pisało kl. IIIa – 21 uczniów, kl. IIIb – 17 uczniów, jedna uczennica była zwolniona - laureatka z matematyki. Egzamin trwał 90 minut dla uczniów rozwiązujących arkusz standardowy i 135 minut dla uczniów z dostosowaniami. Arkusz zawierał 23 zadania: 20 zamkniętych i 3 otwarte. Dominowały zadania wyboru wielokrotnego, w których uczeń wybierał jedną z podanych odpowiedzi. W czterech zadaniach typu prawda-fałsz należało ocenić prawdziwość podanych zdań. Zadania otwarte wymagały od gimnazjalistów samodzielnego sformułowania rozwiązania. W zadaniach wykorzystano zdjęcie, rysunki i wykresy.
Szkoła na skali stanikowej uzyskała wynik wyżej średni (49% - 53%)
Lokalizacja |
Wynik średni (bez dyslektyków) |
województwo |
47,3% |
powiat |
46,9% |
gmina |
45,8% |
szkoła |
51,5% |
Klasa IIIa |
46,8% |
Klasa IIIb |
57,3% |