Nawigacja
· Dokumenty do pobrania
· Linki
· Logowanie
· Kontakt
· Historia Szkoły
· Nasi nauczyciele
· Tygodniowy plan zajęć
· Dni wolne od zajęć dydaktycznych
· Dzwonki
· E- dziennik
· Dyżury nauczycieli na przerwach
· Jadłospis
· Jadłospis przedszkolny
· Biblioteka szkolna - godziny pracy
· Świetlica - godz pracy
· Logopeda- godz. pracy
· Pedagog
· Zajęcia rewalidacyjne- godz. pracy
· Pielęgniarka szkolna
· Teatr MASKA
· Sport szkolny
· Galeria zdjęć
· Sołectwo Rudniki
· Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
· Gminny Ośrodek Kultury
· Rada Rodziców
· Stowarzyszenie Rozwoju Dzieci i Młodzieży ZS- P w Rudnikach
· Fundacja CEMEX Budujemy Przyszłośc
· Zespół Szkół Technicznych im. Jana Pawła II w Częstochowie
· Galeria Przedszkola
Aktualnie online
· Użytkowników online: 0
Zegar
Kalendarz
Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Przetłumacz stronę
JAK PRACOWAĆ LOGOPEDYCZNIE Z DZIECKIEM W DOMU
Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne pracują pod okiem logopedy raz, czasem dwa razy w tygodniu. Terapia logopedyczna będzie skuteczniejsza i szybciej przyniesie efekt, jeśli, wysłuchawszy wskazówek logopedy, ćwiczyć będziemy również w domu.
Jeśli chodzi o pracę w domu- warto ćwiczyć z dzieckiem regularnie, najlepiej, by te ćwiczenia odbywały się codziennie. Wystarczy 10-15 minut, by przypomnieć naszemu potomkowi, nad czym pracował na ostatnich zajęciach.
Dobrą okazją do ćwiczeń jest wspólna jazda samochodem, spacer, zaprowadzanie czy przyprowadzanie dziecka z przedszkola, szkoły.
Zadbajmy o dobrą atmosferę podczas ćwiczeń. Doceńmy starania dziecka, postarajmy się zrozumieć jego trudności, nie wyśmiewajmy jego wadliwej wymowy.
Traktujmy ćwiczenia nie jako przykry obowiązek, ale wspólne przebywanie mamy, taty z dzieckiem. To cenne chwile w dzisiejszym, zabieganym świecie.
Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starszego brata, siostrę, będzie to dla niego nauka odpowiedzialności, da mu to poczucie bycia ważnym członkiem rodziny, kimś, kto pomaga, osobą, na którą można liczyć.
Łączmy przyjemne z pożytecznym. Próbujmy pracować i jednocześnie bawić się z dzieckiem. Świetną okazją do powtarzania słów z ćwiczoną głoską jest układanie puzzli, tworzenie obrazków z elementów czy kolorowanie. Równie dobrze sprawdza się piłka, którą, przy okazji wypowiadania słów, możemy kopać, turlać, rzucać.
Stosujmy zasadę naprzemienności ról: niech dziecko będzie naszym nauczycielem, a my uczniami. Wzmocni to poczucie wartości dziecka, nadwątlone w związku z trudnościami z mową.
Pamiętajmy:
1. Ćwiczmy regularnie- najlepiej codziennie, około10 minut.
2. Ćwiczmy przy okazji wykonywania innych, nieangażujących nas czynności, np. podczas jazdy samochodem.
3. Doceńmy raczej starania dziecka, a nie efekty tych starań.
4. Cieszmy się tymi wspólnie spędzanymi chwilami.
5. Próbujmy łączyć ćwiczenia z zabawą z dzieckiem.
6. Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starsze rodzeństwo.
7. Pozwólmy czasem dziecku oceniać naszą wymowę- niech, w czasie tej zabawy, nie będzie idealna.
Zachęcamy Państwa do lektury tekstów przygotowanych przez panią logopedę:
Etapy kształcenia mowy dziecka
Ważniejsze zalecenia dot. wczesnej profilaktyki logopedycznej