Nawigacja
· Dokumenty do pobrania
· Linki
· Logowanie
· Kontakt
· Historia Szkoły
· Nasi nauczyciele
· Tygodniowy plan zajęć
· Dni wolne od zajęć dydaktycznych
· Dzwonki
· E- dziennik
· Dyżury nauczycieli na przerwach
· Jadłospis
· Jadłospis przedszkolny
· Biblioteka szkolna - godziny pracy
· Świetlica - godz pracy
· Logopeda- godz. pracy
· Pedagog
· Zajęcia rewalidacyjne- godz. pracy
· Pielęgniarka szkolna
· Teatr MASKA
· Sport szkolny
· Galeria zdjęć
· Sołectwo Rudniki
· Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
· Gminny Ośrodek Kultury
· Rada Rodziców
· Stowarzyszenie Rozwoju Dzieci i Młodzieży ZS- P w Rudnikach
· Fundacja CEMEX Budujemy Przyszłośc
· Zespół Szkół Technicznych im. Jana Pawła II w Częstochowie
· Galeria Przedszkola
Aktualnie online
· Użytkowników online: 0
Zegar
Kalendarz
Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Przetłumacz stronę
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 roku uczniowie klas II naszego gimnazjum w okresie od października do marca realizowali projekt edukacyjny. Wybrane przez uczniów zagadnienia tematyczne realizowano w ośmiu zespołach liczących po 5-6 osób, pod czujnym okiem opiekunów. Nad całością czuwała pani dyrektor A. Rydecka. Po sześciu miesiącach wytężonej pracy poszczególne zespoły zaprezentowały w dniu 25 marca środowisku szkolnemu efekty swoich działań. Odbiorcami projektów byli uczniowie klas I i II oraz nauczyciele. Trzeba przyznać, że były to bardzo ładne prezentacje. W czasie których uczniowie najpierw przedstawili cele i założenia projektu, opowiadali jak pracowali nad jego realizacją, z jakich źródeł korzystali, jak zdobywali potrzebne informacje i fundusze.
Oto tematy projektów:
- Wielcy matematycy – co mamy dzięki nim.
- Pioruny – ciekawe zjawiska fizyczne.
- Otyłość jako choroba cywilizacji – czy zagraża uczniom naszej szkoły.
- Rozprawa sądowa.
- Global music.
- Bajka inna niż wszystkie – teatr cienia.
- Cudze chwalicie swego nie znacie – Polska na liście Unesco.
Realizując poszczególne zadania zespoły wykorzystywały różne metody pracy min. film, ankietę, wywiad, prezentację itp. Materialne efekty pracy uczniów w postaci prezentacji multimedialnych, filmu itp. wzbogaciły zasoby pomocy naukowych w naszej szkole, jak i również są dowodem pracy uczniów. Wszystkie prezentacje były na bardzo wysokim poziomie. Grono pedagogiczne jednomyślnie zaliczyło wszystkie projekty. Na wyróżnienie zasługują prezentacje z przedmiotów humanistycznych - rozprawa sądowa oraz przedstawienie teatralne oraz projekt z fizyki, a szczególnie wytwarzanie piorunów.
Praca metodą projektów jest znana od bardzo dawna. Założenia tej metody pozwalają na wyzwolenie aktywności uczniów i osiąganie bardzo dobrych wyników w realizacji projektów. Również nasze grupy projektowe miały możliwość wykorzystania różnych narzędzi pracy co pozwoliło na przygotowanie bardzo ciekawych prezentacji. W trakcie pracy uczniowie kształtowali umiejętność pracy w grupie, słuchania opinii innych, gromadzenia i selekcjonowania materiału, dotrzymywania terminów. Grono pedagogiczne uważa, że cała prezentacja w tym roku zasługuje na pochwałę.