Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 roku uczniowie klas II naszego gimnazjum w okresie od października do marca realizowali projekt edukacyjny. Wybrane przez uczniów zagadnienia tematyczne realizowano w ośmiu zespołach liczących po 5-6 osób, pod czujnym okiem opiekunów. Nad całością czuwała pani dyrektor A. Rydecka. Po sześciu miesiącach wytężonej pracy poszczególne zespoły zaprezentowały w dniu 25 marca środowisku szkolnemu efekty swoich działań. Odbiorcami projektów byli uczniowie klas I i II oraz nauczyciele. Trzeba przyznać, że były to bardzo ładne prezentacje. W czasie których uczniowie najpierw przedstawili cele i założenia projektu, opowiadali jak pracowali nad jego realizacją, z jakich źródeł korzystali, jak zdobywali potrzebne informacje i fundusze.
Oto tematy projektów:
Realizując poszczególne zadania zespoły wykorzystywały różne metody pracy min. film, ankietę, wywiad, prezentację itp. Materialne efekty pracy uczniów w postaci prezentacji multimedialnych, filmu itp. wzbogaciły zasoby pomocy naukowych w naszej szkole, jak i również są dowodem pracy uczniów. Wszystkie prezentacje były na bardzo wysokim poziomie. Grono pedagogiczne jednomyślnie zaliczyło wszystkie projekty. Na wyróżnienie zasługują prezentacje z przedmiotów humanistycznych - rozprawa sądowa oraz przedstawienie teatralne oraz projekt z fizyki, a szczególnie wytwarzanie piorunów.
Praca metodą projektów jest znana od bardzo dawna. Założenia tej metody pozwalają na wyzwolenie aktywności uczniów i osiąganie bardzo dobrych wyników w realizacji projektów. Również nasze grupy projektowe miały możliwość wykorzystania różnych narzędzi pracy co pozwoliło na przygotowanie bardzo ciekawych prezentacji. W trakcie pracy uczniowie kształtowali umiejętność pracy w grupie, słuchania opinii innych, gromadzenia i selekcjonowania materiału, dotrzymywania terminów. Grono pedagogiczne uważa, że cała prezentacja w tym roku zasługuje na pochwałę.