Zegar

Kalendarz

« Wrzesień 2024 »
Po Wt śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Przetłumacz stronę


ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

W piątek 29 stycznia uczniowie klasy III SP zaprezentowali swoje umiejętności muzyczne, aktorskie i recytatorskie.  Okazją  do  występów  było Święto Babci i Dziadka. Licznie zgromadzeni dziadkowie z zadowoleniem przyglądali się swoim wnukom.  Dzieci na zakończenie imprezy wręczyły osobiście wykonane laurki,  oraz częstowały publiczność  własnoręcznie wykonanymi przepysznymi ciasteczkami. Fotorelacja z tej uroczystości w galerii Zespołu.

MALUSZKI DLA DZIADKÓW

26 stycznia w grupie maluszków odbyła się Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Przedszkolaki zaprosiły babcie i dziadków na uroczystość z okazji ich święta. Dzieci recytowały wierszyki, śpiewały piosenki z życzeniami i prezentowały swoje umiejętności taneczne. Dzieci dziękowały dziadkom i babciom za dobro, ciepło i miłość, jaką ich obdarzają. Po występie dzieci wręczyły im własnoręcznie przygotowane laurki i upominki.

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W STARSZAKACH

Na początku każdego roku odbywa się w przedszkolu jedna z najważniejszych uroczystości – Dzień Babci i Dzień Dziadka. Przy tej wyjątkowej okazji wszystkie przedszkolaki gorąco dziękują swoim Babciom i Dziadkom za miłość, pomoc i okazaną troskę oraz obdarzają Ich szczególnymi dowodami miłości.

22 stycznia starszaki gościły w przedszkolu swoje Babcie i Dziadków, zabierając Ich do krainy baśni, na przedstawienie pt. ,,Spotkanie bajek”. Nie zabrakło również okolicznościowych wierszy i piosenek, które wyrażały gorące uczucia wnuków do swoich Babć i Dziadków. Po pełnych wrażeń występach artystycznych przedszkolaki złożyły serdeczne życzenia oraz wręczyły swoim gościom własnoręcznie wykonane laurki. 

CIASTECZKA DLA BABCI I DZIADKA

Uczniowie klasy III SP, postanowili poczęstować swoje babcie i dziadków własnoręcznie zrobionymi ciasteczkami.  
Przy drobnej pomocy wychowawcy, udało się ich upiec cały kosz, a jaki po szkole roznosił się zapach?....... Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji w galerii Zespołu.

SKO W SZKOLE

Images: sko.jpgSzkolne Kasy Oszczędzania to największy i najstarszy w Polce program edukacji finansowej. Pomysł reaktywowania SKO w naszej szkole narodził się z myślą zaszczepienia wśród uczniów idei gospodarowania posiadanymi kieszonkowymi, oszczędnościami.

Chcemy pokazać uczniom, że nawet najmniejszy systematycznie odkładany pieniądz w bliższej czy dalszej przyszłości przyniesie zysk w postaci:

- zgromadzonej kwoty na zakup wymarzonej rzeczy,

- kieszonkowego na wycieczkę czy wakacje,

- nagrody za systematyczne oszczędzanie w SKO.

 

Dzięki udziale w programie uczniowie:

- nauczą się zarządzania finansami osobistym

- wyrobią w sobie nawyk świadomego oszczędzania

- zdobędą wiedzę na temat oszczędzania i roli pieniądza we współczesnym świecie

- nabędą praktyczne umiejętności z zakresu korzystania z usług bankowych.

 

W naszej szkole opiekunem SKO (Szkolna Kasa Oszczędności) działającego pod patronatem Banku PKO BP w Częstochowie jest pani Agnieszka Górniewicz.
Członkowie SKO mogą dokonywać WPŁAT we wtrorki i piątki, a WYPŁATY zgromadzonych środków w piątki, po wcześniejszym zgłoszeniu opiekunowi. 

FB

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszego fanpage na Facebook'u. Mamy nadzieję, że wszyscy Uczniowie i Rodzice będą nas często odwiedzać i w sposób kulturalny uczestniczyć w komentowaniu życia naszego Zespołu.

JAK PRACOWAĆ LOGOPEDYCZNIE Z DZIECKIEM W DOMU

Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne pracują pod okiem logopedy raz, czasem dwa razy w tygodniu. Terapia logopedyczna będzie skuteczniejsza i szybciej przyniesie efekt, jeśli, wysłuchawszy wskazówek logopedy, ćwiczyć będziemy również w domu.

Jeśli chodzi o pracę w domu- warto ćwiczyć z dzieckiem regularnie, najlepiej, by te ćwiczenia odbywały się codziennie. Wystarczy 10-15 minut, by przypomnieć naszemu potomkowi, nad czym pracował na ostatnich zajęciach.

Dobrą okazją do ćwiczeń jest wspólna jazda samochodem, spacer, zaprowadzanie czy przyprowadzanie dziecka z przedszkola, szkoły.

Zadbajmy o dobrą atmosferę podczas ćwiczeń. Doceńmy starania dziecka, postarajmy się zrozumieć jego trudności, nie wyśmiewajmy jego wadliwej wymowy.

Traktujmy ćwiczenia nie jako przykry obowiązek, ale wspólne przebywanie mamy, taty z dzieckiem. To cenne chwile w dzisiejszym, zabieganym świecie.

Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starszego brata, siostrę, będzie to dla niego nauka odpowiedzialności, da mu to poczucie bycia ważnym członkiem rodziny, kimś, kto pomaga, osobą, na którą można liczyć.

Łączmy przyjemne z pożytecznym. Próbujmy pracować i jednocześnie bawić się z dzieckiem. Świetną okazją do powtarzania słów z ćwiczoną głoską jest układanie puzzli, tworzenie obrazków z elementów czy kolorowanie. Równie dobrze sprawdza się piłka, którą, przy okazji wypowiadania słów, możemy kopać, turlać, rzucać.

Stosujmy zasadę naprzemienności ról: niech dziecko będzie naszym nauczycielem, a my uczniami. Wzmocni to poczucie wartości dziecka, nadwątlone w związku z trudnościami z mową.

Pamiętajmy:

1. Ćwiczmy regularnie- najlepiej codziennie, około10 minut.

2. Ćwiczmy przy okazji wykonywania innych, nieangażujących nas czynności, np. podczas jazdy samochodem.

3. Doceńmy raczej starania dziecka, a nie efekty tych starań.

4. Cieszmy się tymi wspólnie spędzanymi chwilami.

5. Próbujmy łączyć ćwiczenia z zabawą z dzieckiem.

6. Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starsze rodzeństwo.

7. Pozwólmy czasem dziecku oceniać naszą wymowę- niech, w czasie tej zabawy, nie będzie idealna.

 

Zachęcamy Państwa do lektury tekstów przygotowanych przez panią logopedę:
Etapy kształcenia mowy dziecka

Ważniejsze zalecenia dot. wczesnej profilaktyki logopedycznej

Przykłady ćwiczeń logopedycznych dla dzieci przedszkolnych

Ćwiczenia na pionizację języka

ZDROWY ZĄBEK 2016 W GRUPIE ŚREDNIAKÓW

We wtorek, 19 stycznia, w  grupie średniaków miało miejsce niecodzienne wydarzenie, ponieważ gościliśmy panią stomatolog Agnieszkę Kaczorowska – Kilan, wraz z asystentką stomatologiczną. Pani stomatolog w bardzo przystępnej i ciekawej formie przedstawiła średniakom sposób dbania o piękny i zdrowy uśmiech. Dzieci dowiedziały się co to jest próchnica i dlaczego psują się zęby oraz jak prawidłowo należy je czyścić. W ramach działań praktycznych przedszkolaki miały możliwość samodzielnie wyszczotkować dużą plastikową szczękę, którą przyniosła pani dentystka. Dzieci dowiedziały się też wiele o pracy stomatologa, mogły pooglądać różne narzędzia i przedmioty, których używa pani stomatolog w swoim gabinecie. Pani stomatolog chętnie odpowiadała na wszystkie pytania dzieci związane z higieną jamy ustnej. Po zakończeniu spotkania przedszkolaki podziękowały za  wizytę i w ramach podziękowań zaśpiewały i zatańczyły dla miłych gości. Na pamiątkę spotkania każde dziecko otrzymało dyplom, przypinkę oraz kolorowankę. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii przedszkola.

ZUCHOWY BAL KARNAWAŁOWY

Sobota- 16 stycznia 2016r. upłynęła zuchom z 15 GZ „Radosne Ogniki”- uczniom klasy IIa Szkoły Podstawowej pod znakiem bollywood. Był to bowiem motyw przewodni balu karnawałowego, podczas którego można było podziwiać barwne, wyszukane stroje i rekwizyty dzieciaków jakby przeniesione wprost z bollywoodzkiej wytwórni filmowej.

   Oczywiście tany i pląsy odbyły się przy tak bardzo charakterystycznych dźwiękach indyjskiej muzyki. Zabawa była przednia! Zapraszmy do obejrzenia zdjęć w galerii Zespołu.

JASEŁKA

„A Światłość w ciemności świeci”

Jasełka, widowisko o Bożym Narodzeniu wzorowane na średniowiecznych misteriach zapoczątkowanych we Włoszech przez św. Franciszka z Asyżu, wpisały się już w tradycję naszej szkoły. W tym roku w rolę aktorów wcielili się uczniowie klasy V, którzy 22 grudnia przedstawili historię narodzenia Jezusa w Betlejem. Uczniowie tej klasy wraz z chórem szkoły, który zaśpiewał znane kolędy oraz całkiem nowe pastorałki wprowadzili nas w świąteczną zadumę i radosny nastrój. Była scena przedstawiająca Raj – „Krainę jasną i piękną”, a w nim Adama i Ewę oraz Węża – kusiciela. Widzieliśmy Józefa i Maryję zdążających do Betlejem, gospodarza, który odmówił im miejsca w gospodzie. Piękne Anioły głoszące radosną nowiną ubogim Pastuszkom oraz Trzech Króli zdążających mimo niebezpieczeństw na powitanie Króla Wszechświata. Wierzymy, że przesłanie Jasełek : „Odrzucimy w dal, smutki i żal i strach, co nas krępuje, pozwólmy światłu działać w nas, niech Piękno w nas buduje…” trafiło do serc widzów, ale też i młodych aktorów, a Nowy Rok 2016 przyniesie wszystkim wiele sukcesów.

ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z MATEMATYKI WROKU SZKOLNYM 2014/ 15

Egzamin gimnazjalny z matematyki  w roku szkolnym 2014/2015  pisało kl. IIIa – 21 uczniów, kl. IIIb – 17 uczniów, jedna uczennica była zwolniona - laureatka z matematyki. Egzamin trwał 90 minut dla uczniów rozwiązujących arkusz standardowy i 135 minut dla uczniów z dostosowaniami. Arkusz zawierał 23 zadania: 20 zamkniętych i 3 otwarte. Dominowały zadania wyboru wielokrotnego, w których uczeń wybierał jedną z podanych odpowiedzi. W czterech zadaniach typu prawda-fałsz należało ocenić prawdziwość podanych zdań. Zadania otwarte wymagały od gimnazjalistów samodzielnego sformułowania rozwiązania. W zadaniach wykorzystano zdjęcie, rysunki i wykresy.

Szkoła na skali stanikowej uzyskała wynik wyżej średni (49% - 53%)


Lokalizacja

Wynik średni (bez dyslektyków)

województwo

47,3%

powiat

46,9%

gmina

45,8%

szkoła

51,5%

Klasa IIIa

46,8%

Klasa IIIb

57,3%

Wygenerowano w sekund: 0.08
76,195,750 unikalnych wizyt