Zegar

Kalendarz

« Sierpień 2024 »
Po Wt śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Przetłumacz stronę


SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 roku uczniowie klas II naszego gimnazjum w okresie od października do marca realizowali projekt edukacyjny. Wybrane przez uczniów zagadnienia tematyczne realizowano w ośmiu zespołach liczących po 5-6 osób, pod czujnym okiem opiekunów. Nad całością czuwała pani dyrektor A. Rydecka. Po sześciu miesiącach wytężonej pracy poszczególne zespoły zaprezentowały  w dniu 25 marca środowisku szkolnemu efekty swoich działań. Odbiorcami projektów byli uczniowie klas I i II oraz nauczyciele. Trzeba przyznać, że były to bardzo ładne prezentacje. W czasie których uczniowie najpierw przedstawili cele i założenia projektu, opowiadali jak pracowali nad jego realizacją, z jakich źródeł korzystali, jak zdobywali potrzebne informacje i fundusze.

Oto tematy projektów:

  1. Wielcy matematycy – co mamy dzięki nim.
  2. Pioruny – ciekawe zjawiska fizyczne.
  3. Otyłość jako choroba cywilizacji – czy zagraża uczniom naszej szkoły.
  4. Rozprawa sądowa.
  5. Global music.
  6. Bajka inna niż wszystkie – teatr cienia.
  7. Cudze chwalicie swego nie znacie – Polska na liście Unesco.

Realizując poszczególne zadania zespoły wykorzystywały różne metody pracy min. film, ankietę, wywiad, prezentację itp. Materialne efekty pracy uczniów w postaci prezentacji multimedialnych, filmu itp. wzbogaciły zasoby pomocy naukowych w naszej szkole, jak i również są dowodem pracy uczniów. Wszystkie prezentacje były na bardzo wysokim poziomie. Grono pedagogiczne jednomyślnie zaliczyło wszystkie projekty. Na wyróżnienie zasługują prezentacje  z przedmiotów humanistycznych -  rozprawa sądowa oraz przedstawienie teatralne oraz projekt z fizyki, a szczególnie wytwarzanie piorunów.

Praca metodą projektów jest znana od bardzo dawna. Założenia tej metody pozwalają na wyzwolenie aktywności uczniów i osiąganie bardzo dobrych wyników w realizacji projektów. Również nasze grupy projektowe miały możliwość wykorzystania różnych narzędzi pracy co pozwoliło na przygotowanie bardzo ciekawych prezentacji. W trakcie pracy uczniowie kształtowali umiejętność pracy w grupie, słuchania opinii innych, gromadzenia i selekcjonowania materiału, dotrzymywania terminów. Grono pedagogiczne uważa, że cała prezentacja w tym roku zasługuje na pochwałę.

Wygenerowano w sekund: 0.06
76,155,840 unikalnych wizyt